Sbohem sedmnáctko!

Ohlédnutí za rokem 2017
Rok 2017 se pro mě stal v hodně ohledech zásadním rokem. Opouštění mé komfortní zóny, překonávání sama sebe. Stal se rokem změn a užívání života na plné obrátky. Proto jsem se rozhodla udělat takový přehled. (Jako asi tak každý druhý člověk na facebooku!) Pro sebe, možná i jako motivaci pro ostatní. Že svou škatulku můžete opustit kdykoliv. Stačí se pro to jen rozhodnout a nebát se. (Doufám, že si na ty motivační řeči už pomalu zvykáte.)

LEDEN
Jako nejzásadnější věcí prvního měsíce nového roku se stal můj výlet do Alp. Protože jsem poznala Layno. A přestože to kdekdo nemusí pochopit, tenhle zájezd bez jakékoliv nadsázky odjistil bombu a obrátil můj život vzhůru nohama. Asi to bude tím, jak skvělé lidi jsem tam poznala, že jsem se na svůj život podívala trochu z jiné perspektivy. Zjistila jsem, že vlastně můžu mít mnohem pestřejší a zábavnější život. Záleží to jen na mně. Tenhle týden v Alpách odstartoval ten nejlepší a nejodvážnější rok, který jsem doposud měla. A já jsem za to nejvíc vděčná. (www.laynotour.com – Layno family mění životy!)

Tohle byl přesně ten impulz, který mě přiměl přihlásit se na Erasmus!

BŘEZEN
 V březnu se ze mě stal oficiálně mezinárodní dospělák! A své narozeniny jsem oslavovala prakticky celý měsíc. (protože oslav není nikdy dost!) Od pochodu z Brna do Vyškova (35km) až po koncert Lukase Grahama ve Vídni. Po boku mých nejmilejších stvoření. 

KVĚTEN
Ten byl ve znamení mého prvního běžeckého závodu. A to konkrétně charitativního Joy runu! Naprosto boží atmosféra. Naprosto skvělá zkušenost. A všem moc moc doporučuji! A doufám, že vás tam příští rok všechny uvidím! Také se mi podařilo úspěšně dokončit svůj 4.semestr se studijním stipendiem. (#šprtka)


ČERVEN
Konečně léto, teplo, Slunce. Měsíc kdy jsem se proháněla po lesích s dětmi. Moje první opravdová zkušenost jako instruktor na škole v přírodě! Tři týdny za sebou. Nespočet zkušeností a čisté dětské lásky. (jo a taky čistého dětského řevu...) Neskutečně mě to posunulo a přestože to nebylo vždy jednoduché, zvládla jsem to s grácií! A samozřejmě jsem si to užila i díky ostatním báječným vedoucím.


ČERVENEC
Prvním zážitkem, který převýšil úplně všechny předchozí, byl další zájezd s Laynem. (Už to začíná vypadat jak placená reklama, haha) Týden ve Slovinsku. Spaní ve stanu, raftování, horská kola, ferraty a zkrátka všechno, co byste si od aktivní dovolené mohli přát! A k tomu parta bezvadných lidí a perfektní počasí! Tento báječný týden jsme završili tandemovým seskokem z letadla. Ze 4km. Nad těmi nádhernými Slovinskými horami. Tenhle zážitek se stal tou nejlepší věcí, co jsem v životě zažila. (Zatím.)



Slovy nepopsatelný zážitek!

Dva dny od příjezdu domů už jsem seděla v letadle do Anglie. Léta jsem si tam bohužel moc neužila, protože Londýn je zamračené a upršené město. Přesto jsem měla tu možnost strávit celý měsíc v zemi Britské královny a pomáhat s dětičkami rodinně našich polských příbuzných. Starat se o dvouletého kluka a čtyřletou holčičku dá teda pěkně zabrat to vám povím. (Klučík si mě omotal kolem prstu hned, ale holčička byla pěkné kvítko!) Naučila jsem se přebalovat, uspávat, učila jsem se polsky i anglicky, užívala si Londýnských parků (zbytek Londýna mě tedy dvakrát neuchvátil) a také být sama v cizí zemi celý měsíc. Což považuji za náročnou avšak důležitou zkušenost. I když pro někoho to je běžná realita, já už odpočítávala dny, kdy pojedu domů. 

Šťastná rodinka
SRPEN
Za nejvýznamnější události Srpna bych označila určitě úspěšné zaběhnutí svého prvního Spartaňa! I když to byl "jenom" Sprint. 1 a půl hodiny, cca 8km a 150 angličáků!
Hlavně se skvělými lidmi!
A výlety do hor <3 !! Prozkoumávání Beskyd a můj první puťák v Jesenících s přespáváním "kam jsme došli" pod širým nebem. 3 dny, 50km, krosna s 25kg, jeden skvělý parťák. Božské východy a západy Slunce. Nejkouzelnější nebe poseté hvězdami.



A ještě jedna neméně významná skutečnost, že jsem konečně dostala Lucii do Brna!!

ZÁŘÍ
V září započalo největší dobrodružství celého roku. Erasmus. To je kapitola sama o sobě. Ale pokusím se vybrat alespoň ty nejzásadnější zážitky. (čti: především ty zveřejnitelné)
Budapešť, která odstartovala tu nejbáječnější partu, která mě provázela celým Erasmem. Naslouchání, objetí, spoustu lásky a přátelství, pocit domova. #Erasmusfamily


ŘÍJEN
Každý víkend v horách. Hiking je láska. K tomu už nemám víc slov. Možná jen, že jsem stanula na nejvyšším vrcholu svého života. Vyšplhala jsem na Triglav a stala se tak pravým Slovincem! 
2864 m.n.m., asi 1500m převýšení, 27km, 13 hodin, 4 nadšenci ze 3 států. (ať těch čísel tady není málo)

LISTOPAD
Z listopadu bych vyzdvihla svůj první výlet stopem! A připsání nové země na seznam. Bosna a Hercegovina. Dvě veganky na cestách.
4 dny, 14 aut, moje první jízda náklaďákem! Super zážitky z Couchsurfingu. Parťačka na sto srdíček. 


PROSINEC
Čím bych tak mohla završit tenhle GENIÁLNÍ rok?? Co si takhle zaběhnout zimní půlmaraton v Bělehradě? JOO!

Jak by vypadal souhrn v nějakých hezkých číslech?
Počet navštívených zemí: 9
- Francie, Rakousko, Slovinsko, Velká Británie, Maďarsko, Chorvatsko, Itálie, Bosna a Hercegovina, Srbsko
Počet získaných medailí: 3
Počet naběhaných km (podle Endomondo): 317! (to zní tak hrozně cool!)
A zase jsem začala zvedat těžké váhy, to je taky hodně důležitý krok tohohle roku!
- dřep: 70kg, deadlift 80kg, bench 35kg (tyhle čísla se v příštím roce aspoň zdvojnásobí!!)
Počet opilých usnutí na lavičce v Lublani: 1 
- téhle historce jsem se chtěla vyhnout, ale stejně ji budu mít na talíři od celé rodiny i erasmáckých kamarádů ještě minimálně celý příští rok, tak co... Jen se zasmějte. Stejně vám ji nejspíš povím, až se uvidíme.
(Poslyš holka, ty máš nějak ráda ty shrnutí a čísla. Tak to by asi stačilo...)


Jak asi vidíte, můj rok byl báječný, skvělý, úžasný, nezapomenutelný!!! Děkuji všem, se kterými jsem ten kvalitní čas mohla strávit. Ať už to bylo několik minut, či měsíců. Jsem vděčná za všechny nové lidi, které jsem poznala i za všechna nová místa, která jsem navštívila. 
No a příští rok - 2018, bude muset být zkrátka ještě lepší!
Už se těším na nová dobrodružství a výzvy. Co tak asi vymyslíme...
 A jaký byl váš rok??

Vaše Alenka

Komentáře

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byla tedy jízda :D ;) rok 2017 neměl pro čtenáře, kteří zde zavítali, chybu ;) :D Jo a tu lavičku... :D ;) :D jak že to bylo? :D

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky