Dva tisoč AWESOME-NICE-t (2018)

A zase je tu začátek ledna. Čas, kdy neexistuje nic jako příliš prokrastinace. Ano, přišlo další zkouškové! A i když jsem si říkala, že vlnu ohlížení se za loňským rokem letos nechám nedotčenou (protože mainstream přece není nic pro mě, haha - napsala na svém blogu!), nedalo mi to. No hlavním důvodem jsou beztak blížící se zkoušky a má momentální indisponovanost. (To je ale slovo, fuu) Abyste to správně chápali, začala jsem letošní rok s nataženým vazem v koleni, proto nemůžu prokrastinovat cvičením. Tak píšu. (Jo a samozřejmě vím, že nejsem jediná, kdo by raději koukal celý den na živý přenos z krmítka pro ptáčky, než se učil. Tak tady máte něco podobně zábavného k prokrastinaci! Nemáte zač!)

Rok 2018 byl pěkně divoký. Byla to horská dráha plná životních kotrmelců a stejně jako jsem to tvrdila i o roku 2017, změnil mi život o dalších 360°. (No fakt!) A jak už můj kamarád předpovídal, byl to vážně rok two thousand awesome-nice-t!

January is here! Again! And you know what that mean? A month, where the level of procrastination is never high enough. You are guessing right - it means that examination period striked hard. This year I didn´t want to write the classical "sum up of my year", because it is too mainstream and I am certainly not a sheep. (Yeah right, and having a blog is not a mainstream thing #logic) However when I had to start studying for my exams I changed my mind. And since I hurt my knee on a skying course, I can´t procrastinate with exercising. One thing led to another and I am writing a blog instead. And as far as I know, I am not the only person who wants to avoid studying so I am doing it for you afterall! Thank me later! 


Year 2018 was pretty wild! It was a life-changing roller coaster. (Yeah I know I said that about 2017 too...) But seriously, my life changed a looot! Again! (Trust me.) And how my friend Leon said... it was year two thousand awesome-nice-t for sure. 


Tak pojďme na to! /
So let´s go!
LEDEN

První měsíc roku se stal zároveň mým posledním celým měsícem, který jsem strávila ve své pohádkové Lublani. Kromě zkouškového byl ve znamení posledních výletů a užívání si plnými doušky naší milionové Erasmácké rodiny a druhého domova v Lublani. Hned bych se tam při té vzpomínce vrátila!



JANUARY

First month of the year was at the same time my last month spent in my Ljubljana fairy-tale. Besides exams I was enjoying the last trips around Slovenia with my beloved Erasmus family. Oh how I miss them all! I would immediately return to our easy-going Ljubljana life. 

Zimní výpravy. / Winter trips. 

Erasmus family <3

ÚNOR 


Měsíc loučení.. A pravděpodobně i ten nejnáročnější měsíc celého roku. Proč? Dokončit zkouškové ve Slovinsku, v Brně a alou psát Bakalářku. Do Brna jsem se vrátila v půlce února a hotovou jsem ji potřebovala mít do 9. března. Asi by to nebylo tak hrozné, kdyby mi do toho nepřistály ještě dvoutýdenní praxe v Autistické škole. (Což byla teda taky zkušenost k nezaplacení!) Ty dva týdny byly snad nejnáročnější v mém životě. No stálo mě to trochu nervů a nespočet stromečků, ale dala jsem to!

FEBRUARY

A month of saying goodbye to Ljubljana. It was probably the hardest and the most exhausting month of the year. You ask why? Well, I had  to accomplish all my exams both in Ljubljana and Brno. To make matters worse as soon as I returned to Brno I had to start writing my bachelor thesis immediately... and finish it in less than 1 month. To level up the whole situation I was attending a school practise in an Autistic school in the meantime. (Such an experience!) Anyway this month was most likely the hardest one in my whole life! But of course it didn´t scare me of and I made it!


Loučeníí./ Farewell.

 BŘEZEN

Po šíleném únoru přišel o to zábavnější březen. Bakalářku jsem odevzdala a jela jsem si na týden drandit sjezdovky na snowboardu do Francie. (Jak jinak než s laynotour.cz) A hádáte správně. Deadline bakalářky jsem si posunula téměř o měsíc dřív jenom abych se mohla účastnit téhle výpravy. Priority... A rovnou z Francie mě život odvál do Polského Krakowa na Erasmus+ projekt na téma Hry v neformálním vzdělávání. Shrnula bych to jako další nezapomenutelný týden plný zábavy a skvělých inspirativních lidí. Jo a taky jsem oslavila narozeniny zase v nové zemi. (A to se vyplatí!)

MARCH

After the insane February March was a blessing for me. I finished the bachelor thesis in time and ran away to the French Alps to take a break. Long story short - snow, mountains, snowboarding, friends and parties - can you think of a better rest??! 
Straight from France I went to Krakow in Poland to take part in Erasmus+ project on a topic: Games in a non-formal education. Man how amazing experience it was! A week full of joy, inspirational people, English and knowledge. Furthermore I celebrated my birthday there! What more could I have wished for?


Rest

Mé první zážitky z freeridu. / My first experience with freeride.

S mým oblíbeným Slovincem v Polsku. #buďmezinárodní /
With my favourite Slovenian guy in Poland #beinternational


Trust games.

 DUBEN

V dubnu jsem si doklepla prospěchové stipendium. (Ve stylu: můžeš jet na Erasmus bez prodlužování a navrch s prospěchovkem #nicnenínemožné) Užívala jsem si jara, hodně jsem běhala, jezdila na bruslích, výletovala a zavírala se do posilovny. Do státnic ještě daleko, ale jedny přijímačky už jsem si mohla v dubnu odškrtnout. No nedopadly zrovna slavně. Sesypala jsem se z nich jak domeček z karet s pocitem, že jsem zklamala a že se tam určitě nedostanu. Dostala. (A tady máte odpověď, vy, kdo nevíte, jak jsem přišla ke dvěma školám.) Vzali mě do Olomouce na Aplikované pohybové aktivity a když se nad tím tak zamyslím, považuji to za největší úspěch loňského roku. #vděčná A jelikož z dubna nemám moc fotek, tady je jedna z mé vzácné Erasmácké návštěvy v Brně!

APRIL

In April I earned a scholarship for good grades. #nerd I was enjoying the spring - running, skating, going on trips and spending time in a gym. The final exams where far ahead (yep, one month is too far, haha) so I was trying my best on my entrance examination to get also to another university. To make things clear, early that year I decided to try my luck and applied for a subject Adaptive sports. I wanted to study both - Special needs education and Adaptive sports. 
So I went to the entrance examination and I failed hard in swimming. I broke down, felt miserable and disappointed. How suprised I was when I found out I got in afterall. (Still can´t decide if it was a blessing or a punishment, haha) So this is the answer for everyone who is struggling with what exactly am I studying and why am I talking about two schools. When I think about it, I consider it as the biggest success of the year. And recently I fell in love with my second uni! #grateful
Aaand my first Erasmus reunion happened! Ineeska visited me in Brno. 

Erasmus reunion no.1

KVĚTEN

Květen byl měsícem prokrastinace. Proválela jsem se v Lužánkách, zvedla si maximálky v posilovně a jezdila na výlety. Jo a v mezičasech jsem se snažila učit na státnice.

MAY

May was a month of procrastination. (Something similar to January - every student knows what I am talking about!) I spent a lot of time in parks, gym and going on trips. Of course I was also studying for my final exams... in the meantime. (Or I was at least trying.)

Na víkend do Kostnice. / For a weekend in Konstanz. Erasmus reunion no.2

Co je lepší dělat týden před státnicemi, než zmizet do hor? /
Is anything better than going to the mountains a week before the final exams? No I don´t think so.

Pravidelné slacklinové dýchánky v Lužánkách. /
Regular slackline sessions in our favourite park.
ČERVEN

Diplom je v kapse. A je červený! Juhůů! A přijatá na Navazujícího magistra Speciální pedagogiky... na průměr. #šprt

JUNE

After three years of procra...ehm.. hard work I finally got a diploma. A red diploma. Yaay! #nerd

Paní Bakalářka. /
Ms. Bachelor
ČERVENEC

Konečně oddech! Doma byste mě jen těžko hledali. Dali jsme si s kamarády Eurotrip (Maďarsko, Rakousko, Slovinsko, Itálie) - ale o tom jste zajisté četli mé článečky. (A jestli ne, tak v rámci prokrastinace vřele doporučuji: tadytady a tady) A pak spontánní výlet do Holandska za mými princeznami z Erasmu a přes Německo domů. (Aneb jak navštívit co nejvíce kamarádů jedním vrzem.)

JULY

Free time, finally! After graduation you would rarely catch me home. We left for an Eurotrip with my friends. (Hungary, Austria, Slovenia and Italy) However I am pretty sure you read my posts about it! (If you didn´t you can find them herehere and here.) Because it was something remarkable, haha. After that I continued to Netherlands to visit my Erasmus princesses and to Germany to see our Erasmus king Andi. (Watch and learn how to visit as much friends as possible all around the Europe in one week!)

Eurotrip <3


Erasmus reunion no.3

Asi láska nebo co./
Love, love, love.

Hi-king <3 Erasmus reunion no.4

Už to začíná být nějak dlouhé. Já bych ty roky zkrátila. A jestli ještě pořád čteš, tak mě asi musíš mít vážně rád! (A nebo se Ti blíží moc zkoušek, chápu.)
It is starting to be annoyingly long, am I right? I would shorten the year too! So if you are still reading you must really like me, haha! (Or the studying is too boring, I understand.)

SRPEN

Druhý prázdninový měsíc jsme odstartovaly s maminkou na Mallorce. A nebojte.. to už byl můj poslední prázdninový trip! Do konce srpna jsem si nabrala dvě brigády a začala vydělávat na další výlety.

AUGUST

I started this month on Mallorca with my mom. I know what you are thinking. But this was my last trip during the summer holiday.. I promise! Afterward I had to finally get a job (2 jobs to be specific) and start earning some money for more trips. #priorities

Můžu dostat trochu toho opálení zase zpátky, prosím?? /
Can I have a bit of the tan back, please??

Mum <3

ZÁŘÍ

Začátek nového školního roku odpálil novou kapitolu v mém životě. A ne jen tak ledajakou! Letní sportovní kurz od UPOLu mi dal do života kupu nových, bláznivých kamarádů a pocit, že jsem na té správné cestě. Mé rozhodnutí studovat dvě školy mi začalo dávat mnohem větší smysl a motivace se z toho všeho nezbláznit vyletěla až do vesmírných výšin. 
Přesto jsem koncem září byla vyflusaná jak nikdy a musela přehodnotit své priority. Dvě brigády ke dvěma školám, spánek, cvičení a sociální život zkrátka nejde stíhat. (I když jste superžena.)

SEPTEMBER

The start of new school year launched the whole new chapter in my crazy life. A special chapter! As I was accepted to the second uni, I attended the summer sport course in the beggining of September. It was insanely hard, joyful and full of the same nuts as myself who became my very good friends. It gave me a loads of motivation to stay sane and finish both schools. 
Nevertheless I overestimate myself and after the first month I was exhausted like never before. I discovered that two schools, two jobs, having enough of sleep, exercising and living a life is a bit too much for a one little girl. (Even tough this little girl is a wonderwoman!) So I reevaluate my priorities and let go of some things. 


Zážitky. / Experiences.

Parta/ Crew.

Přátelství/ Friendship
ŘÍJEN

Prosezené hodiny v knihovně s filozofií, anatomií a dalšími zábavičkami a snahy naučit se plavat. Měsíc, kdy jsem se stále ještě snažila udržet si alespoň jednu brigádu. Měsíc, kdy jsem sbírala motivaci kde se dalo a snažila se z toho všeho nezbláznit.

OCTOBER

Loads of hours in the library studying philosophy, anatomy and some more funny stuff. A month of learning how to swim without drawning. A month when I was fighting hard to keep at least one job. A month when I was trying to stay sane.

Ještě že mám kolem sebe lidi, kteří blázní se mnou. /
Luckily I have these freaks around me who never let me down.

LISTOPAD


Poprvé v životě jsem stála na surfu a byla to bomba! Největším listopadovým zážitkem se tedy stal výlet do Maroka, kde jsem mohla konečně zase vypnout a načerpat energii. A že to bylo boží! Jo a tady mi konečně došlo, že toho nemusím dělat tolik a že to na chvíli bez práce zvládnu. A za tohle rozhodnutí jsem nejvíc vděčná.

NOVEMBER

I experienced surfing for the first time and it was awesome! The greatest thing happened in November was Morocco trip without any doubt. I took a break from my busy life, calmed down and earned new energy. Morocco was also an important breaking point for me. Thanks to this trip I realized I don´t have to do everything in the world. Sometimes the less is more. So I quit the second job as well. Oh how grateful I was for this decision! Finally I had time to exercise more after a while!


Asi láska./
Love, love, love.

Imsouane <3

Profi surfers!

PROSINEC


No a když nemáš práci, tak začni dobrovolničit. #logika Tak jsem se dostala k praxím na para plavání. První zkoušky úspěšně hotové, seminárky odevzdané a Vánoce proučené. Ale konec roku nakonec nebyl tak špatný. I na zasněžený kopec jsem se dostala.

DECEMBER

When I quit the job I felt a bit weird so I became a volunteer at least #logic. I started to cooperate with para-swimming team and I love it!
Aaand examination period striked again. I nailed few exams and finished some essays and enjoyed the Christmas time in my study books. Anyway the end of the year wasn´t as bad as it seems. I got in the winter mountains with my friends at least. Everything counts!



A jak by vypadal souhrn v nějakých hezkých číslech?
And what about my year in numbers?

Počet navštívených zemí: 11
- Slovinsko, Francie, Polsko, Rakousko, Itálie, Maďarsko, Německo, Švýcarsko, Holandsko, Mallorca (to se počítá jako Španělsko?) a Maroko
To je dokonce o 2 víc než rok předešlý, huuustý!

Amount of countries I visited: 11
- Slovenia, France, Poland, Austria, Italy, Hungary, Germany, Switzerland, Netherlands, Mallorca (that is probably Spain, right?) and Morocco
That is two more than the previous year, yay!

Počet proučených minut: 10 732
Počet zasazených stromečků během učení: 360
- kdo mě zná ví, že mluvím o téhle super studijní appce Forest - právě jí z velké části vděčím za svou bakalářku

Amount of minutes of studying: 10 732 (sounds horrible, haha)
Amount of planted trees: 360 
- who knows me I am talking about this amazing app for studying called Forest



Počet naběhaných km (podle Endomondo): 198km
A pár čísel ze zvedání ranců:
dřep: 80kg, deadlift 90kg, bench 50kg
aspoň o kousek nahoru se to od loňska posunulo, yay!

Amount of running kilometers (via Endomondo): 198km
New personal records in the gym:
squat: 80kg, deadlift 90kg, bench 50kg
There is an improvement from last year so... yaaay! 

Nu co vám budu povídat. Byl to dlouhý, náročný, ale zároveň úžasný rok! Až při psaní těchto řádků si uvědomuju, kolik se toho za takový jeden rok dá vlastně stihnout.
Tak na další úspěšný a hlavně zábavný rok! *cink*

Well, what else should I tell you? It was a pretty long and exhausting year. (As well as this article!) But at the same time another amazing year full of new experiences, insane new friends and joy! It was another life changing year and I am stunned how many things can one person accomplished in one year! 
So for another successful, crazy and funny year! 

Vaše Alenka
Yours Alenka


Tak na další skvělý rok!
/ Cheers for the next year!



Komentáře

  1. Tý jo červený diplom při všem tom bájo dobrodružství kolem, koho já jsem to vlastně poznal ??? :D :p :D ale dočetl jsem to až sem, takže Tě asi budu mít rád :D( moooc) :D ;) Jo a až to dočtu, prosím o nášup :) :D ;)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky